Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Την Παρασκευή 29/9/2023 το σχολείο μας γιόρτασε τη 10η Πανελλήνια Ημέρα Αθλητισμού με δράσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Οι μαθητές όλων των τάξειων του σχολείου μας συμμετείχαν σε αθλητικές δραστηριότητες οι οποίες σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν από τους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής στην αυλή μας. Στο ίδιο πνεύμα οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων πραγματοποίησαν δραστηριότητες και σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα της συγκεκριμένης ημέρας.


Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού – EU Code Week 2023

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού αποτελεί μια πρωτοβουλία που έχει στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό εγγραμματισμό προσιτό σε όλους με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

Η εκμάθηση προγραμματιστικού κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.

Έτσι και εφέτος με τον ερχομό του Οκτώβρη ανανεώνουμε το ραντεβού μας με την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα – EU Code Week. Το φετινό θέμα μας αφορά την «Παγκόσμια Ημέρα Ζώων» που γιορτάζουμε στις 4 Οκτωβρίου και η δράση μας θα έχει διάρκεια από τις 7/10/2023 έως τις 22/10/2023.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τμημάτων του σχολείου ασχολούνται με διασκεδαστικές αλγοριθμικές, προγραμματιστικές και ρομποτικές δραστηριότητες, προκλήσεις και παιχνίδια με αντικείμενο τα ζώα.

Βασικός στόχος είναι τα παιδιά να καλλιεργήσουν γνώσεις και δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης, προγραμματισμού και κωδικοποίησης, να διερευνήσουν και να επιλύσουν προκλήσεις και γρίφους με τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή αλλά και χωρίς (unplugged), να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τα ζώα, να επικοινωνήσουν και να συνεργαστούν με τους συμμαθητές τους και να διασκεδάσουν.

Let’s code with animals!


Πιστοποιητικό συμμετοχής EU CODE WEEK 2023


Μιλάμε για την Επέτειο του Πολυτεχνείου 

Τα πρωτάκια μας… 


Υγιεινό πρωινό στην τάξη… 

Οι μαθητές/τριες της Α΄ τάξης μαθαίνουν να τρώνε σωστά μέσα από την περιπέτεια του Ρούλη του Τροφούλη στον κόσμο της υγιεινής διατροφής.  


Τα Χριστούγεννα φτάνουν! 

Οι μαθητές της Δ’ τάξης έκαναν την τάξη εργαστήριο ανακύκλωσης!  Με πολύ ζήλο και κέφι έφτιαξαν στολίδια από ανακυκλωμένο χαρτί και … ιδού τα αποτελέσματα!


Το παλιόπαιδο…επισκέπτεται τους μαθητές και μαθήτριες της Γ1 τάξης. 

«Το παλιόπαιδο» της Αγγελικής Δαρλάση έγινε αφορμή για συζήτηση και δραστηριότητες σχετικά με τον εκφοβισμό, τη φτώχεια, τα ανθρώπινα δικαιώματα.  

Η ιστορία ενός παιδιού συνηθισμένου σαν όλα τα παιδιά και ξεχωριστού σαν κάθε παιδί. Η ιστορία ενός παιδιού που μεγάλωνε φορώντας την γκρίζα θλίψη ενός δανεικού παλτού που του έπεφτε μεγάλο. Όλοι το φώναζαν Παλιόπαιδο – ίσως επειδή ήταν το πιο φτωχό και θλιμμένο απ΄όλα τα παιδιά. Κάποια στιγμή λοιπόν αποφάσισε πως, αν σε λένε Παλιόπαιδο, πρέπει και να γίνεις. Όμως είσαι στ’ αλήθεια…παλιόπαιδο; 

Μια ιστορία εμπνευσμένη από αληθινές ιστορίες μουσικών του El Sistema και της διεθνούς φήμης συμφωνικής ορχήστρας «Μπολιβάρ» της Βενεζουέλας. Μια ιστορία για την πίστη στον άνθρωπο και στον ανθρωπισμό. Μια ιστορία για τη δύναμη της τέχνης και του πολιτισμού ενάντια στη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό. 

(από το οπισθόφυλλο του βιβλίου) 


«Να γίνομαι άνεμος για τον χαρταετό και χαρταετός για τον άνεμο, ακόμη κι όταν ο ουρανός δεν υπάρχει…» (Οδυσσέας Ελύτης) 

Τα πρωτάκια μας κατασκευάζουν τους χαρταετούς τους για να ανέβουν ψηλά!!


Η ποίηση εμπνέει! 

Τα παιδιά του Δ2 εμπνέονται από το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη ‘’ Το κορίτσι ‘’, που διδάχτηκαν στο μάθημα της Γλώσσας και … μας δείχνουν τις δημιουργίες τους! …   Απολαύστε τες …. 


ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΥΙΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΕΝΑ…ΠΛΟΙΟ;

Το σχολείο μας από φέτος, με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών της ΣΤ΄ τάξης κας Παρασκευής Παπακώστα και κας Βικτωρίας Κόκκορη, σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό Πληροφορικής κας Εξακουστής Γεωργακοπούλου και την υποστήριξη της Δ/νσης του σχολείου, συμμετέχει στις δραστηριότητες του πρωτοποριακού εκπαιδευτικού προγράμματος «ΥΙΟΘΕΣΙΑ ΠΛΟΙΟΥ-ADOPT A SHIP». Το πρόγραμμα υιοθεσίας ενός πλοίου υλοποιείται  από τη μη κερδοσκοπική αστική εταιρεία Project Connect με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και στήριξη Ελλήνων εφοπλιστών, που συμμετέχουν ενεργά με τα πλοία τους και το προσωπικό τους.

Σε αυτό το εθελοντικό πρόγραμμα η ΣΤ’ τάξη του σχολείου υιοθετεί ένα πλοίο και οι μαθητές/τριες μπορούν να συμμετέχουν ως “στεριανοί ναύτες” στα ταξίδια του πλοίου. Οι μαθητές, με την μεσολάβηση και επίβλεψη πάντοτε της υπεύθυνης δασκάλας  ξεκινούν ηλεκτρονική επικοινωνία με τον καπετάνιο του πλοίου, μέσω της οποίας μαθαίνουν για το πλοίο, τις καθημερινές ασχολίες και δραστηριότητες του πληρώματος, τα φορτία που μεταφέρονται, τα λιμάνια φόρτωσης και εκφόρτωσης, τη γεωγραφία καθώς επίσης και όποια άλλη σχετική πληροφορία ζητήσουν. Η επικοινωνία αυτή βοηθά στο να σχηματίσουν τα παιδιά μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για τη σημαντική συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας στο διεθνές εμπόριο και τη διεθνή οικονομία.

  Ήδη από τους/τις μαθητές/τριες του σχολείου μας έχουν αποσταλεί  τρεις επιστολές προς τον καπετάνιο του υιοθετημένου πλοίου “ΑTHINA M.”. Αν το πλοίο βρεθεί στην Ελλάδα (Πειραιά) οργανώνεται επίσκεψη σε αυτό προαιρετικά. Επίσης, παρέχεται η δυνατότητα μέσω ειδικού λογισμικού για προαιρετική συμμετοχή σε συναφείς δραστηριότητες όπως η εικονική ξενάγηση σε μια ναυτιλιακή εταιρία και στην καθημερινή της λειτουργία. Παράπλευρη ωφέλεια δύναται να αποτελέσει και η επίσκεψη διακεκριμένων ναυτιλιακών στελεχών για συμμετοχή τους σε δράσεις ενημέρωσης των μαθητών και των γονέων για το ναυτικό επάγγελμα και τη ναυτιλία γενικότερα.

  Η διαδραστική αυτή δραστηριότητα με το πλοίο, τη ναυτιλιακή εταιρεία και τη ναυτιλία, σε νεαρή ηλικία, ενθαρρύνει τη νέα γενιά να εξοικειωθεί με το ναυτικό επάγγελμα και γενικότερα με τις ευκαιρίες και τις προοπτικές για μια καριέρα στη ναυτιλία.

Οι Παιδαγωγικοί στόχοι του προγράμματος είναι:

  1. Να κατανοήσουν τα παιδιά τον κόσμο που τα περιβάλλει, μέσα από το παράδειγμα της ναυτιλίας
  2. Να αναπτυχθούν οι ικανότητές τους για παρατήρηση, έρευνα, επικοινωνία και αλληλεπίδραση
  3. Να εργαστούν ομαδικά και να συλλέξουν στοιχεία για τη ναυτιλία και τη ζωή του ναυτικού

Οι Γνωστικοί στόχοι του προγράμματος είναι:

  1. Να εξοικειωθούν τα παιδιά με το επάγγελμα του ναυτικού και των άλλων επαγγελμάτων που σχετίζονται με τη ναυτιλία
  2. Να γνωρίσουν τις κατηγορίες πλοίων και τις δραστηριότητές τους
  3. Να συνειδητοποιήσουν την ιδιαίτερη σημασία της ελληνικής ναυτιλίας στην εθνική και παγκόσμια οικονομία και την ανάπτυξη
  4. Να ανακαλύψουν χώρες, λιμάνια, πολιτισμούς, θάλασσες και ωκεανούς…!

ΔΙΑΣΧΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΔΙΩΡΥΓΑ ΤΟΥ ΣΟΥΕΖ ΣΕ ΖΩΝΤΑΝΗ ΣΥΝΔΕΣΗ

ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ

ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΕΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ


Οι μικροί επιστήμονες του Ε2!

Πειράματα στην παράλληλη σύνδεση και στη σύνδεση σε σειρά.

Πειραματιστήκαμε, συνεργαστήκαμε, μάθαμε, μα πάνω απ’ όλα περάσαμε όμορφα!


25η Μαρτίου 1821 στη Β2


Η κυρά Σαρακοστή στο Β2


ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ

ΟιμαθητέςκαιμαθήτριεςτηςΔ΄τάξηςστέλνουντομήνυμάτουςκατά του Σχολικού Εκφοβισμού με ένα βίντεο που δημιούργησαν στο μάθημα της Πληροφορικής. Με τις εκπαιδευτικούς τους στέλνουν μηνύματα αγάπης και φιλίας.


Η Α΄ τάξη γέμισε…άνοιξη!!

Οι μαθητές και μαθήτριες της Α΄ τάξης έφεραν την άνοιξη στην τάξη τους με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους.

Άλλωστε «την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις!» (Οδυσσέας Ελύτης)


FETE DE CARNAVAL-CREPES / ΓΙΟΡΤΗ ΚΡΕΠΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Στο πλαίσιο του μαθήματος των Γαλλικών οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε΄και ΣΤ΄τάξης γιόρτασαν το Carnaval français (γαλλικό καρναβάλι) σε συνδυασμό με τον εορτασμό των Απόκρεων στη χώρα μας. Η Mardi Gras στη Γαλλία είναι η ημέρα κατά την οποία συνηθίζεται οι Γάλλοι να τρώνε  crêpes (κρέπες). Έτσι, τα παιδιά με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού Γαλλικών κας Άννας Φιλιππούση ετοίμασαν και γεύτηκαν πεντανόστιμες κρέπες στην τάξη τους.