Η λέσχη συνεχίζει..

Με χαρά σας ενημερώνουμε ότι για όγδοη συνεχόμενη σχολική χρονιά θα λειτουργήσει για μαθητές του σχολείου μας η Λέσχη Ανάγνωσης.

Στόχος αυτής της πρωτοβουλίας μας είναι η ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας των μαθητών μας και η καλλιέργεια θετικών στάσεων και αντιλήψεων απέναντι στο βιβλίο μέσω της αισθητικής απόλαυσης λογοτεχνικών κειμένων. Από την άλλη, επιδιώκουμε να ενισχύσουμε την επικοινωνία μεταξύ των μαθητών με αφορμή θέματα που αναδύονται από λογοτεχνικά κείμενα συμβατά με το ηλικιακό επίπεδο των μαθητών μέσω της διαλογικής συζήτησης και άλλων παιδαγωγικών δραστηριοτήτων παιγνιώδους μορφής.

Λέσχη ανάγνωσης

Με τη νέα χρονιά λειτουργεί Λέσχη Ανάγνωσης στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας για τους μαθητές μας. Με πολύ μεγάλη χαρά, αστείρευτη διάθεση και αγάπη για τους μαθητές μας αποφασίσαμε με αυτόν τον τρόπο να διευρύνουμε την προσπάθειά μας, η οποία έχει ξεκινήσει από το 2011-2012 με την οργάνωση και λειτουργία της Δανειστικής Βιβλιοθήκης μαζί με τις ώρες Φιλαναγνωσίας του εβδομαδιαίου ωρολόγιου προγράμματος, για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας και της θετικής στάσης των παιδιών απέναντι στο καλό βιβλίο.

Πρώτη συνάντηση

Με το χτύπημα του τελευταίου κουδουνιού της εβδομάδας μαζευόμαστε στην αίθουσας της Βιβλιοθήκης μας. Μετά από ένα «γλυκό» κέρασμα για το καλωσόρισμα, αρχίζουμε να αναζητούμε τους λόγους της συνέρευσής μας. Καταλήγουμε πως όλοι μας έχουμε ένα κοινό χαρακτηριστικό: το ενδιαφέρον μας για το διάβασμα. Ίσως κάποιοι από εμάς να μην διαβάζουμε όσο θα θέλαμε και προσδοκούμε μέσα από τις συναντήσεις μας αυτό να αλλάξει...

Εκτός των άλλων αφορμή στη συζήτησή μας δίνει η βραβευμένη ταινία μικρού μήκους με τίτλο «Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κυρίου Μόρις Λεσμορ». Αμέτρητα βιβλία σύντροφοι μιας ζωής, παράθυρα στον κόσμο, συνοδοιπόροι στην αναζήτηση της γνώσης...

Επόμενο βήμα η επιλογή των βιβλίων που θα μας απασχολήσουν... Μαζευόμαστε γύρω από τον μακρύ πάγκο όπου είναι αραδιασμένα καμιά εικοσαριά βιβλία. Και τώρα πώς διαλέγουμε ένα βιβλίο; Αρχίζουμε να τα περιεργαζόμαστε, τα αγγίζουμε, τα ξεφυλλίζουμε, τα...μυρίζουμε. Αυτό έχει εντυπωσιακό εξώφυλλο και όμορφη εικονογράφηση, εκείνο έχει μεγάλη και ευανάγνωστη γραμματοσειρά, το άλλο έχει «απαλές» σελίδες... «Εμένα μου αρέσει ο τίτλος του...», «Με έκανε να διαβάσω το οπισθόφυλλο και νομίζω πως θα έχει ενδιαφέρον...», «Έχω διαβάσει ένα απόσπασμα από το Ανθολόγιό μας και μου άρεσε...», «Έχει λίγες σελίδες και θα το τελειώσουμε γρήγορα...».

Καταλήγουμε σε τρία βιβλία και αποφασίζουμε η αρχή να γίνει με το «35 κιλά ελπίδας» της γαλλίδας Άννας Γκαλντάβα. Είναι η επιλογή των περισσότερων και περιμένουμε να συναντήσουμε τους εαυτούς μας μέσα σε αυτό...Αφορά ένα δωδεκάχρονο μαθητή που...απεχθάνεται το σχολείο. Το σχολείο που δεν ικανοποιεί καθόλου το ενδιαφέρον του να αναδείξει το ταλέντο του...Το ταλέντο να επινοεί κατασκευές και να χρησιμοποιεί με επιδέξιο τρόπο τα χέρια και το μυαλό του για να τις κατασκευάζει αξιοποιώντας τα πιο απίθανα υλικά...Είναι μόλις....σελίδων, συνεπώς αναμένεται να ξεδιψάσει γρήγορα την αγωνία μας για την εξέλιξη της ιστορίας.

Διαβάζουμε με περιέργεια το πρώτο του κεφάλαιο. Φαίνεται πως η επιλογή μας ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας... Υπάρχουν τόσα κοινά σημεία μεταξύ ενός Γάλλου και ενός Έλληνα μαθητή σήμερα...

Μήπως θα είμαστε πιο άνετα, στο τέλος μιας κουραστικής εβδομάδας, αν φέρνουμε τα μαξιλάρια μας και τα καλτσάκια μας να χαλαρώνουμε στον μεγάλο επιδαπέδιο τάπητα που διαθέτει το σχολείο μας; Έτσι θα μπορούμε πραγματικά να απολαμβάνουμε το διάβασμα και τη συζήτηση μεταξύ μας ξεχνώντας τους περιορισμούς μιας σχολικής τάξης που συχνά δεν ταιριάζουν με τη χαλάρωση του σώματος και του νου... Σύμφωνοι, λοιπόν!

Κοντοζυγώνουμε στο τέλος της πρώτης μας συνάντησης. Πώς μας φάνηκε; Ποια «γεύση» μας άφησε; Ας το «πούμε» με μία λέξη, φράση, χρώμα, σχήμα, εικόνα, σύμβολο...

Ραντεβού, λοιπόν, την επόμενη εβδομάδα! Καλή ξεκούραση!

Και η λέσχη συνεχίζεται

Και η Λέσχη Ανάγνωσης συνεχίστηκε και φέτος...

Τι καλά! Φέτος το ενδιαφέρον για συμμετοχή στη Λέσχη Ανάγνωσης του σχολείου μας ήταν ιδιαίτερα αυξημένο. Πολλοί οι ενδιαφερόμενοι μαθητές! Τρεις χρονικές περίοδοι, τρεις διαφορετικές ομάδες μαθητών μας, τρία διαφορετικά λογοτεχνικά βιβλία, δέκα συναντήσεις για κάθε ομάδα μέσα στη σχολική χρονιά!

Τις φετινές μας συναντήσεις εγκαινίασαν οι μαθητές της Δ΄τάξης. Το βιβλίο που επέλεξαν ήταν το «Ένα σακί μαλλιά» του Παντελή Καλλιότσου», εκδ. Πατάκη, 1996.

Σ΄ένα πολύ μικρό ελληνικό νησί, στο Χορευτό Λαλάρι, όλοι περιμένουν τον νέο δάσκαλο του δημοτικού σχολείου. Όμως το πλοίο δεν κατορθώνει να προσεγγίσει το νησί λόγω κακοκαιρίας και έλλειψης λιμανιού λόγω της πολιτικής αντιπαλότητας των δύο κοινοταρχών. Οι γιοι τους όμως είναι φίλοι και μαζί με τον 6χρονο Γεωργαρέλο μοιάζουν να έχουν άλλη άποψη. Μα κάποτε ο ένας από τους δύο φίλους αρρωσταίνει και χρειάζεται να πάει στην Αθήνα να νοσηλευτεί. Όταν θα επιστρέψει, θα είναι υγιής αλλά χωρίς μαλλιά...

 

Η δεύτερη ομάδα της λέσχης

Η επιλογή της δεύτερης ομάδας μας από μαθητές της Ε΄και Στ΄τάξης ήταν « Το δωμάτιο που ταξιδεύει» της Μάρως Βαμβουνάκη, εκδ. Ψυχογιός, 2013.

Η μικρή Δανάη τριγυρίζει μέσα στο μεγάλο σπίτι της, μελαγχολεί και πλήττει. Ώσπου μια μέρα ανακαλύπτει την ξύλινη σκάλα που οδηγεί στο υπόγειο. Εκεί ζουν δυο άγνωστοι, παράξενοι ηλικιωμένοι, ο Ροδολίνος και η Τζιτζιφλώρα. Σοφοί, καλοί, ονειροπόλοι και δραπέτες από τον βαρετό κόσμο των μεγάλων, θα την δεχτούν με αγάπη, θα την φροντίσουν και θα την πάρουν σε μια απίστευτη, θαυμαστή άλλη γη. Τόπο ολοζώντανο παλιών παραμυθιών και μύθων.

Το υπόγειο λοιπόν μεταμορφώνεται σε μια «μηχανή του χρόνου» που τους ταξιδεύει στα πράσινα βουνά της Χάιντι, στο παλάτι της Κνωσού, στο πλοίο του Θησέα καθώς διασχίζει το πέλαγο, που θα ονομαστεί Αιγαίο, στο μακρύ τραγούδι της Αρετούσας και του Ερωτόκριτου.

και η τρίτη ομάδα μας

«Σχολική Παράσταση» του Βασίλη Παπαθεοδώρου, εκδ. Καστανιώτη, 2013 η επιλογή της τρίτης ομάδας των μαθητών της Ε΄τάξης. Τα παιδιά επέλεξαν το βιβλίο ανάμεσα σε άλλα 17 βιβλία ποικίλης θεματολογίας.

Με φόντο μια μαθητική παράσταση σε σχολείο της Γερμανίας, ο Γιώργος, μαθητής της Β΄Γυμνασίου, θα βρεθεί στο επίκεντρο, ως πρωταγωνιστής και θύμα, μιας έξαρσης ρατσιστικών επεισοδίων, από μια κοινωνία που είναι βαθιά διχασμένη. Μέσα σ΄όλο αυτό το κλίμα, θα προσπαθήσει να κρατήσει τη δύναμη και την αξιοπρέπειά του. Με συμμάχους τον Τζάφερ και τον Αντρέας, έναν Τούρκο κι έναν Γερμανό συμμαθητή του, αλλά και με τη βοήθεια του καθηγητή κυρίου Μίκαελ, θα καταλάβει και θα νιώσει ότι η φιλία δεν κοιτά χώρες και λαούς, δεν υπολογίζει θρησκείες και κοινωνικές ανισότητες. Και η δράση θα κλιμακώνεται, όσο προχωρούν οι πρόβες της σχολικής παράστασης, ενός θεατρικού με θέμα τα Πάθη του Χριστού.